Ghost Recon: Advanced Warfighter je třetí díl v populární takticko-akční sérii od společnosti Ubisoft, který se odehrává v roce 2013. Americká armáda v této době zavádí supermoderní bojový systém zvaný Integrated Warfighter Systém (IWS), jež má speciálním jednotkám pomocí v boji proti stále nebezpečnějším nepřátelům. IWS činí z vycvičených členů jednotky Ghost doslova super-vojáky, tedy alespoň na papíře a na cvičišti. Nyní je čas všechno vyzkoušet naostro v akci. Hráč a členové jeho jednotky jsou tedy kromě jiného i pokusnými králíky. Ghost Recon: Advanced Warfighter se odehrává v multikulturní jihoamerické metropoli Mexico City, kde musí hráči nejenom zastavit zuřící nepokoje a řádění kolumbijských kartelů, ale dojde i na záchranu života US prezidenta, zneškodňování atomové bomby a další akce. Ghost Recon 3 je titul postavený na zbrusu novém enginu, který využívá možností HW výkonných PC i konzole Xbox 360 a nabízí neuvěřitelně detailní textury, plně interaktivní prostředí, reálnou fyziku pro veškeré objekty a celou řadu speciálních efektů. Verze hry pro současnou generaci konzolí se sice zdaleka nevyrovná verzi pro PC a next-gen konzole, ale bude alespoň naplno využívat HW možností PS2 a Xboxu. Hráči díky Ghost Recon 3 získají přístup k supermoderním bojovým a komunikačním technologiím, které jim umožní efektivně řešit nebezpečné situace a zároveň být neustále v obraze o tom co se děje v jejich okolí. Díky IWS tak hráč může mít přehled o tom, kde se nacházejí všichni členové jeho týmu a může jim na poměrně velkou vzdálenost zadávat rozkazy a kontrolovat jejich aktivitu. Hra nabízí single i multiplayer část, které se vzájemně prolínají. Kromě klasického multiplayeru ve známých i nových módech hra obsahuje hlavní singleplayer kampaň, kterou je možné hrát i v kooperaci až s dalšími 3 hráči. V plánu jsou také samostatné sólo mise, které budou v pravidelných intervalech ke stažení skrze Xbox Live.
Hrdinové naší doby?
Pokud jste se nesetkali s předchozími díly a tudíž nevíte o čem vlastně hra pojednává, následující řádky vám mohou přijít vhod. Děj je situován do vyprahlého Mexico City, terorizovaného mexickými rebely. Americký prezident je během návštěvy zajat a nyní se ocitá v nepřátelských rukou. Další podrobnosti z děje se dočtete v našem detailním preview. Je pouze na vás a vašem tříčlenném týmu dostat prezidenta do bezpečí a odvrátit tak případnou hrozbu. K tomu vám dopomůže nejen již zmiňovaný tým, ale i moderní technika. Co by to totiž bylo za U. S. vojenské speciální síly bez pořádné výbavy. Kromě střelných zbraní, skládajících se především z poloautomatických pušek, pistolí, samopalů, ale i protitankových střel a granátů, se můžete těšit na výtečné technické vymoženosti, jejichž funkce vám zjistí o pár procent vyšší šanci na přežití.
Jedná se především o létající kameru snímající okolí vysoko nad vzduchem. Tuto věcičku využijete především při akcích, v nichž se musíte dostat do nějaké obsazené základny, případně oploceného komplexu. Ihned se dozvíte rozmístění nepřátelských jednotek a plánování může začít. S plánováním souvisí i interaktivní mapa, se kterou strávíte dlouhé chvilky. Bohužel, zde začíná první vytýkání a zapisování chyb na postupně se zvětšující černý list. Taktická mapa je sice užitečná, můžete přidělit čtveřici rozkazů každému členovi, ale zcela nepochopitelnou chybou je nemožnost zadávání úkolů celému týmu. Během čtení si můžete sice říct, že to až tak velký problém být nemůže, jenže zkuste se na mapě orientovat v záplavě kulek a ohlušujících výbuchů a naklikávat tytéž úkoly pro trojici kolegů. Leckdy to je opravdu na kulku do hlavy (nejen sobě, ale i vývojářůmú. Podobné je to s taktickou stránkou. K dispozici je totiž drop-down menu se sérií příkazů. Opět se opakuje situace jako u mapky. Jestliže je vše v klidu, nevadí vám vteřinka dvě na najetí příslušného příkazu. Jenže při bojích je vše naprosto jinak. V situacích, kdy musíte opravdu rychle změnit taktiku, vás drop-down menu začne neskutečným způsobem štvát, protože budete muset jak pokusné krysy stále přejíždět kolečkem u myši. Zamrzí i absence okamžitého zastavení příkazů.
Graficky ztvárněné Mexico City a umělá inteligence
Další zklamáním je umělá inteligence, která si dělá naprosto, co chce. Neplatí to vždy, ale ve většině případů ano. Nepřátelští vojáci jsou někdy až nechutně naskriptovaní a dlouho jim trvá, než si vás všimnou a zareagují. V tuto chvíli si můžete s poklidem zapálit cigárko a pomalu a jistě vypálit jeden pěkně mířený headshot. Vaši muži sice dokáží odstranit nepřátelské jednotky snáze, než vy samotní, ovšem často se to nestává.
Hru pohání moderní Diesel Engine 6.0, podporující veškeré moderní efekty, o čemž se přesvědčíte již při první misi. Především pak o jejím začátku, který je udělaný vysloveně na efekt. Se svými muži stojíte v letadle, připraveni k seskoku. Dveře se otevřou, prostor letedla zahalí sluneční paprsky dosažené HDR efektem. Poté, co chvíli plachtíte vzduchem, objeví se pod vámi celé Mexico City v celé své kráse. První pocit je opravdu výtečný, jelikož stovky budov, sluneční záření, dynamické stínování, normal mapping, měkké stíny a Pixel Shader 3.0 dělají opravdu své. Ale pokračujeme s výčtem pozitiv. Z okolních screenshotů se můžete sami přesvědčit, že nemluvím bláboly, které by jako z oka vypadly psychopatickému magorovi, jehož primářem je doktor Chocholoušek. A to prosím vše bez jediného loadingu během hraní. Modely postav působí neskutečně dobře, především pak vaše jednotka je zpracována výtečně. Veškeré pohyby jsou realisticky nasnímány: až uvidíte vojáka klátícího se k zemi, pochopíte, o čem mluvím.
Od pohybů se přesuneme k slibované fyzice, na které si produkt dosti zakládá. Jako jeden z prvních titulů totiž v sobě třímá podporu fyzikálních čipů AGEIA. Pokud si chcete vychutnat fyziku na plné pecky, budete muset pár tisícovek obětovat. Avšak podle posledních informací, které vyplynuly z jednoho zajímavého testu, není rozdíl až tak markantní. I tak je fyzikální model více než kvalitní, zvláště pak výbuchy granátů a exploze obecně v nás zanechaly ohromný dojem. Tlaková vlna smete naprosto vše, co jí přijde do cesty a tak po jednom dobrém hodu můžete shlédnout zbytky ohořelých aut, totální bordel na zemi, spadlé lampy a podobně.
Po zvukové stránce mně Ghost Recon 3 mile překvapil. Plná podpora 7.1 reproduktorů vás opravdu vtáhne do děje a s mluveným slovem tomu není jinak. Při rozhovoru si připadáte, jako by na vás hulákal opravdový voják a ne jen zaměstnanec dabingového studia. Podle situace, ve které se zrovna nacházíte, se mění i hudba dokreslující vaše militantní snažení. Když se nic neděje, linou se z reproduktorů oddechové tóny a naproti tomu agresivní melodie doplní vyhrocenou atmosféru, pokud jste se ocitli v nějaké zapeklité šlamastice. Přechody v hudbě jsou dělány dynamicky a to dodává hře další rozměr.
Komentáře
Přehled komentářů
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55
Tornado, earchquakes?! No, it is XEvil.
(JulieCoX, 17. 11. 2017 15:45)